70 lök

Nej, vi har inte vunnit på lotto i helgen, men vi har skaffat 70 st krokuslökar. :) Det blev tre olika sorter i färgskalan vit/lila som jag tycker så mycket om. Jag har aldrig planterat blomlökar förut så det ska bli spännande att få se resultatet till våren.

Jag tänkte sätta dem i den runda rabatten, runt foten på dvärgsyrenen. Det tror jag blir riktigt fint.  Frågan är om alla lökar får plats där. Jag får väl sätta några i andra rabatten eller i gräsmattan i värsta fall. Det går alltid att lösa, för ner i marken ska de - allihop. :)

2 kommentarer:

  1. Aj tusan! Jag som hade räknat med rysk kaviar och skumpa! Nåväl, jag får väl nöja mig med att följa i Ferdinands fotspår, sitta under syrenen och lukta på blommorna. =)

    SvaraRadera
  2. Jag kan servera lite Kalles kaviar och Pommac så du kan ha en liten picknick i rabatten. Spill inte på blommorna bara. :)

    SvaraRadera